Bestuur en Organisatie

Dienstverlening

1.

Via alle kanalen krijgen burgers en bedrijven dezelfde informatie, waarbij waar mogelijk steeds meer sturing plaatsvindt naar het digitale kanaal.

2.

Verbeteren van de informatie uitwisseling tussen de frontoffice en backoffice (ketenoptimalisatie).

3.

De gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 organiseren.

Toelichting

1.   Binnen de publieke dienstverlening is in 2018 verder gewerkt aan de wens dat burgers en bedrijven zaken digitaal met de overheid kunnen afhandelen. Inmiddels hebben we als organisatie ruim 200 digitale formulieren beschikbaar. De focus ligt op verder standaardiseren, zodat we via alle kanalen zorgen voor optimalisatie en transparantie. De komende periode moet het samenvoegen van de afdelingen Burgerzaken en Klantcontacten leiden tot nog meer uniformering en kanaalgelijkheid.

2.   In 2018 is naast de implementatie van het zaaksysteem met verschillende optimalisatie overleggen gestart om de gegevensuitwisseling te optimaliseren. Geo-informatie ondersteunt het informatie gestuurd werken. Dit werkveld heeft in 2018 een professionaliseringsslag doorgemaakt.

3.   Op 21 maart zijn de gemeenteraadsverkiezing goed verlopen, het opkomstcijfer in Ede lag ruim boven het landelijke gemiddelde.

ga terug