Bestuur en Organisatie

Vastgoed

In 2018 heeft de transitie van de sturing op het maatschappelijk vastgoed van de gemeente Ede verdere doorgang gevonden. De opmaak van de financiële rapportage geeft meer inzicht in onze vastgoedportefeuille, wat ten gunste komt van de sturing op de portefeuille. In 2019 wordt deze financiële rapportage verder ontwikkeld naar een meerjarenperspectief Vastgoed. Daarnaast heeft de afdeling Vastgoed in 2018 het onderhoud in regie aanbesteed en drie partijen gecontracteerd. Op basis van de vastgestelde vastgoednota zijn nieuwe afspraken over huurprijzen, al dan niet kostprijsdekkend, gemaakt met de huurders en ingevoerd. De taakverdeling met SSE is in 2018 geoptimaliseerd.

In 2018 zijn de nieuwe Cees van der Knaaphal en de Smederij opgeleverd en in gebruik genomen. In het kader van de verduurzaming zijn twee objecten verduurzaamd van label G naar label A, conform de aanpak verduurzaming gemeentelijk Vastgoed. Daarnaast zijn op vier objecten zonnepanelen gelegd, waaronder de gemeentewerf. Ook is gestart met het in de markt zetten van het onderhoud op afstand (in regie). Eind 2018 zijn de contracten met de onderhoudspartijen gesloten en is gestart met de aansturing om het onderhoudsniveau van de objecten op niveau te houden.

ga terug