Speerpuntprogramma's

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1.

In de loop van 2018 gaat de nieuwe citymarketing organisatie van start. In opmaat hiernaartoe wordt het bestuur geworven en de prestatieafspraken met de gemeente vastgelegd. Deze organisatie gaat samen met externe stakeholders invulling en uitvoering geven aan de citymarketingdoelstellingen zoals hierboven zijn beschreven.

2.

Begin 2018 wordt de nieuwe site voor citymarketing gelanceerd met als slogan ‘Lekker landen in Ede’. Bewoners, bezoekers en bedrijven kunnen dan veel makkelijker informatie vinden over wat Ede te bieden heeft. Rond het thema ‘Lekker landen in Ede’ worden ook andere activiteiten ontwikkeld.

3.

We verwachten de komende jaren vaker zichtbaar te zijn op zakelijke congressen rondom Agrofood. Ook acquireren wij zelf congressen en meetings op het terrein van Agrofood in Ede. Wij zorgen ook voor verbinding met de regio FoodValley.

Toelichting

De nieuwe citymarketing organisatie (Ede Marketing) is in de tweede helft van 2018 van start gegaan. Hierdoor was 2018 een overgangsjaar en zijn niet alle hierboven genoemde resultaten behaald. Ede Marketing is direct na de officiële oprichting van de stichting op 1 maart 2019, gestart met het realiseren van een website. Deze is in het tweede kwartaal 2019 gereed. Ook resultaat 3 wordt in 2019 opgepakt.